اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است
سرخط خبرها

آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون»| اسلامی: حرکت پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۷۸۶۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون»| اسلامی: حرکت پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است+ فیلم
عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین از توابع شهرستان شادگان اهواز آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور محمد اسلامی؛ معاونان وی و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور صبح روز شنبه، دوازدهم آذرماه در شهرستان دارخوین استان خوزستان آغاز شد.

نیروگاه اتمی «کارون» از نوع آب سبک تحت فشار (PWR) با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون در نزدیکی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان واقع در استان خوزستان احداث خواهد شد.

نیروگاه‌های آب سبک تحت فشار، رایج‌ترین نیروگاه‌های اتمی در سطح جهان هستند که از آب سبک به عنوان خنک‌کننده و کند کننده بهره می‌گیرند و سوخت این نوع راکتور‌ها از نوع اکسید اورانیوم و با غنای حدود ۴ درصد است.

احداث این نیروگاه در راستای ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید برق هسته‌ای از طریق احداث نیروگاه‌های اتمی بومی بوده و زمان تقریبی اجرای این طرح ۸ سال پیش‌بینی شده است که با استفاده از حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی، تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های اتمی اجرا می‌شود و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

برآورد مالی اجرای این طرح حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است و از جمله مزایای احداث و بهره‌برداری از این پروژه می‌توان به تامین برق منطقه اشاره کرد.

گفتنی است به‌منظور اجرای عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون شرکت‌های داخلی نسبت به ساخت تجهیزات مکانیکی ثابت نیروگاه و همچنین طراحی و ساخت پمپ‌های خنک‌کننده مدار اول و ایمنی نیروگاه اقدام خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی در حاشیه آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون با برشمردن اهمیت تولید برق از فناوری هسته‌ای اظهار داشت: دولت در حال حرکت به‌سمت تولید انرژی و سوخت ارزان است به همین منظور توسعه نیروگاه‌های اتمی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان انژی اتمی با بیان اینکه حرکت پرسرعت و پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است، افزود: آغاز عملیات نیروگاه اتمی کارون در همین راستا صو‌رت گرفته است  تا سهم انرژی هسته‌ای در سبد برق کشور را به حدود ۲۰ درصد برسانیم، این مهم گام بزرگی در افق ۲۰ ساله این سازمان محسوب می‌شود و امید است این سرمایه گذاری انجام شود.

اسلامی از توسعه کاربرد پرتو‌ها در سطح کشور به‌عنوان یکی دیگر از اهداف و سرفصل‌های مهم مورد توجه در سازمان انرژی اتمی عنوان کرد و ادامه داد: بر گسترش کاربرد پرتو‌ها در کانون‌ها و مراکز اصلی تولید و توزیع محصولات؛ متمرکز خواهیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->